måndag 12 februari 2018

De första inlägget, jungfruresan, eller vad man vill kalla det.

Tjenare !
Välkommen !
Kul att du är här !

Nu när jag skrikit eller utbrustit ett par fraser, så tänker jag börja.

Har en längre tid funderat över hur jag ska kunna ta del och sedan förmedla.
Förmedla en utav mina stora passioner här och nu.
Vhser. De där gamla ofta svarta plast sakerna som man tryckte in i en ännu större maskin som sedan visade upp en bild på en TJOCK tv.

Jag är en gammal 80 talare som växte upp med VHS. Har alltid älskar formatet och på "äldre dar" utan att kliva någon på tårna :)... SÅ har jag kommit att fortsätta att uppskatta vhs.
I den form utav att jag samlar,snackar och nördar VHS med andra fantaster som är minst lika galna/uppspelta över fenomenet som är VHS.

Vad är det för något jag samlar på då?

Denna blogg kommer att belysa det, och jag kommer att dela med mig utav bilder och information & "rolig" kuriosa.
Saker som jag snappat upp under mina år som samlare och VHS jägare.
Saker som jag tänker att du som läser denna blogg kanske vill veta mer om, lära dig eller dylikt.

Tanken är att få skriva av mig, förmedla en känsla och kanske till och med träffa ytterligare fantaster.

Jag har många tankar och drömmar, och här är det EN som nu går i uppfyllelse.

Stay tuned for more to come !

"Varför har du VHS? Du vet väl om att det finns Blu-Ray??"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar