tisdag 13 februari 2018

Skriver härmed de första "riktiga" inlägget.

VHS kom i många olika skepnader och form.
Det fanns Köp film, uthyres film dessa övergripande i plastfodral. Sedan fanns det även filmer i pappbox och filmer i en typ av "tjockare/fetare" plastfodral kallat "Bigbox, fluffbox osv osv".

För mig är plastfodralen och pappfodralen de mest vanliga där plasten ligger i framkant.
Personligen så tycker jag om pappfodralen mer. Pappfodralen vet man med ganska stor säkerhet att det är "originalet" och att vissa pappboxar efter 25-30år fortfarande är i användbart skick är för mig en väldigt stor bidragande faktor till att jag gillar just dessa fodral.

Bilden nedan visar tre stycken olika filmer.
Vi har Thundercats till vänster
Defenders of the earth i mitten
och Bravestarr *Just de star stavas här med 2 RR* till höger.
2 är plast och 1 är papp.
En är köp, eller är papp köp och en är en ex-rental (tidigare uthyres film)

Varför jag valt att använda just denna bild är för att den kännetecknar vad jag kommer prata om och vad jag tycker om.

För det första så är detta tecknat jag växte upp med och som jag tyckte var väldigt häftig då.
För det andra så är det är mina TRE favorit videobolag som givit ut dem.
Slutligen... Det är som tidigare nämnt en köp film, en ex rental och en film i pappers fodral.
Plus att detta är en typen utav tecknad som JAG valt att grotta ner mig i.

Tecknat har funnits sen "urminnes" tider och det finns en STOR variation utav vad man föredrar, eller vad man växte upp med.

Gillar man tecknat som liknar/påminner/kom under samma era som de enligt bild, DÅ kommer man hitta/känna igen sig i denna blogg.

Med detta så hoppas jag att ni läsare har förstått lite mer vad jag kommer att fokusera på.


//Cordax










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar